Kommunikoinnin syväanalyysi nostaa esiin parhaat käytänteet ja tarjoaa keinot kehittämiseen

Haastavat ja kompleksiset vuorovaikutustilanteet vaativat erityistä osaamista ja huomiointia. Sujuva vuorovaikutus on toimivan työyhteisön perusedellytys, joka tukee jaksamista ja työmotivaatiota. Asiakastyössä sujuva vuorovaikutus taas on merkittävästi asiakastyytyväisyyteen vaikuttava seikka, johon kannattaa kiinnittää huomiota.

Elina pitelee käsissään harmaata raamia siten, että raamit ikään kuin kehystävät hänet.

Ulkopuolinen asiantuntija havainnoimassa

Kommunikoinnin syväanalyysissä ulkopuolinen asiantuntija auttaa teitä hahmottamaan toimintanne kannalta tärkeiden vuorovaikutustilanteiden parhaita käytänteitä. Samalla saatte kuvan yhteisönne vuorovaikutuksen haasteista ja keinoja niiden ylittämiseen.

Kommunikoinnin syväanalyysi sopii asiantuntijoille ja työyhteisöille, jotka:

  • kohtaavat työssään säännöllisesti kompleksisia tai haastavia vuorovaikutustilanteita
  • haluavat vahvistaa ja kehittää keskinäistä vuorovaikutustaan ja viestintäänsä
  • kaipaavat kokonaiskuvaa käytössä olevista kommunikaatiokeinoista ja -tavoista sekä ideoita kehittämiseen.

Inspiroidu asiakaskeissistä

Monetra Tulkkipalvelu hyödynsi ulkopuolista kielen, kommunikoinnin ja vuorovaikutuksen asiantuntijaa etsimään ja nostamaan esille poikkeuksellisen kompleksisen vuorovaikutustilanteen hyviä käytänteitä ja kommunikoinnin esteitä.

Vihko kenttämuistiinpanoille, päällä lappu, johon kirjoitettu avainsanat: kuuleminen, näkeminen, välineet, digitaidot, tiivis aikataulu ja läsnäolo.

Täysin räätälöitävä tutkimuspaketti

Kommunikoinnin syväanalyysi voi sisältää esimerkiksi havainnointia työnne kannalta tärkeissä vuorovaikutustilanteissa, henkilökohtaisia keskusteluja ja/tai valmennustapaamisia, raportointia sekä ohjeistuksen tai kehitysideoiden koostamista tutkimuksen pohjalta. Tutkimuksellinen kehittämispaketti voidaan räätälöidä yhteisön tarpeisiin sopivaksi.

Palvelun jälkeen:

  • tunnistatte työssä kohtaamanne moninaisen kommunikoinnin
  • teillä on keinoja tukea kohtaamianne ihmisiä tavoilla, jotka helpottavat ja sujuvoittavat kommunikointia
  • teillä on yhteisönä selvä ja laaja kuva vahvuuksistanne ja kehityskohteistanne
  • osana palvelua voidaan tuottaa esimerkiksi sisäinen ohjeistus vuorovaikutustilanteisiin.

Heräsikö kysyttävää?

Sovitaan kartoituspuhelu ja kerron, miten yhteisönne voi hyötyä kommunikoinnin syväanalyysistä.

Vahvuutena laaja näkökulma kieliin ja kommunikointiin

ELINA TAPIO, FT

Raami kehittämispalvelujen Elina Tapio on kielen ja vuorovaikutuksen tutkija ja kouluttaja. Ensimmäisiltä ammateiltaan hän on viittomakielen tulkki sekä suomalaisen viittomakielen ja englannin kielen opettaja.

Raamin erityisalaa on multimodaalinen vuorovaikutus eli eleiden, katseen, kehon asennon, pään liikkeen ja muiden kehollisten ja visuaalisten ilmaisukeinojen käyttö kommunikoinnissa.

Raamin Elina on helposti lähestyttävä asiantuntija, jonka koulutustyyliä on kuvattu innostavaksi ja mukaansatempaavaksi.

Elina katsoo suoraan kameraan ja hymyilee. Vasen käsi nostettu ylös, etusormi osoittaa kattoon ja näyttää olevan jonkinlaisessa liikkeessä.

Asiakaspalautteita

”Hankkeen toteutus ja sen tuloksen puhuvat puolestaan. Suosittelen Elinaa lämpimästi kenelle tahansa, joka kamppailee viestinnän, vuorovaikutuksen tai saavutettavuuden kysymyksissä – oli tulokulma sitten omassa työssä olevat haasteet tai laadukkaan palvelun tuottaminen. Lisäksi Elinan työote innostava ja luottamusta herättävä. Yrittäjänä hän on myös ketterä toimimaan. Kun hankkeessa nousi esille uusia tarpeita ja näkökulmia, Elina sai nopeasti kiinni muuttuneesta tilanteesta. Hän muokkasi ja skaalasi projektia tarpeen mukaan.” 

Veera Rautavuoma, asiakkuuspäällikkö, Monetra Tulkkauspalvelut

”Ohjaus muutti konkreettisesti käsitystäni inklusiivisesta tilasta. Keskustelujen ansioista olen alkanut kiinnittää toiminnassani huomiota osallistamiseen. Työyhteisön osalta olen pyrkinyt kiinnittämään huomiota yksilöiden tapaan asettua tilaan ja huomioimaan yksittäiset tarpeet kommunikoidessani.”

Katriina Dunn, HR Specialist, Qvantel Oy

Kaipaako yhteisönne keinoja kommunikoinnin kehittämiseen ja käytänteiden yhtenäistämiseen?

Jätä yhteydenottopyyntö. Otan sinuun yhteyttä ja sovin ajan kartoitukselle.


    Takaisin ylös