Yhteistyöt

Raami kehittämispalvelut ei suinkaan ole yhden naisen toimisto, vaan muutosta tehdään yhdessä rautaisten yhteistyökumppanien ja tiiviin asiantuntijaverkoston kanssa. Tämä sivu esittelee ajankohtaiset hankkeet ja yhteistyönä toteutetut palvelut.

Mikki kiinni!

Mikki kiinni! -hanke pureutuu kahteen ajankohtaiseen ongelmaan: etänä tapahtuvan vuorovaikutuksen aiheuttamaan kuormitukseen ja videovälitteisen kohtaamisen huonoon laatuun, joka johtaa yhteisöllisyyden heikentymiseen. Tavoitteemme on muuttaa etätapaamisten toimintakulttuuria uudella ja radikaalilla tavalla.

Lue lisää hankkeesta

Nainen istuu työpöytänsä äärellä ja on vuorovaikutuksessa näytöllä näkyvien kuuden henkilön kanssa. Hänen eteenpäin nojautuva kehon asentonsa ja käden osoittava ele kertoo, että hän on juuri aktiivisesti kommunikoimassa etänä oleville henkilöille. Kädessä hänellä on kynä valmiina kirjoittamaan pöydällä olevaan vihkoon.

Takkatupa

Työelämässä tarvittavaa kieltä opitaan parhaiten työpaikan arjen vuorovaikutustilanteissa. Kielen oppimisen mahdollisuuksia voi kuitenkin olla työn hektisessä arjessa niukasti. Rakensimme kielen oppimisen ja työhön perehdytyksen tueksi virtuaalisen ympäristön Herkkuravintola Takkatuvalle.

Lue lisää Takkatuvan yhteistyöstä
Tutustu Takkatuvan virtuaaliseen ympäristöön

Herkkuravintola Takkatuvan virtuaaliympäristön näkymä. Kuparinen kahvipannu takan hiilloksella.

Vuorovaikutuskoulutus hyvinvointialueen henkilöstölle

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan ammattilaiset kohtaavat asiakkaita monenlaisissa tilanteissa ja ympäristöissä: vastaanotolla, kotona, chatissä ja videovastaanotolla. Jotta asiakkaat tulevat kohdatuksi ja ymmärretyksi parhaalla mahdollisella tavalla, on tärkeää, että digitaalinen ja kielellinen saavutettavuus kohtaavat. Näin tapahtui, kun Raami ja Selko Digital toteuttivat vuorovaikutuskoulutuksen Keski-Suomen hyvinvointialueen koko henkilöstölle. 

Lue lisää koulutuksen sisällöistä ja toteutuksesta

Fysioterapeutti ohjaa vanhempaa miestä jumppanarun käytössä.

Kielellisen saavutettavuuden keskusteluverkosto

Kielellisen saavutettavuuden keskusteluverkosto kokoaa yhteen sosiaali- ja terveysalan asiantuntijoita. Verkoston jäseniä yhdistää erityinen tavoite: jokaisella sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakkaalla tulisi olla yhdenvertainen oikeus saada tietoa palveluista, päästä palveluiden pariin ja ymmärtää heitä koskevia asioita vastaanotolla ja digipalveluissa.

Lue lisää keskusteluverkostosta

Vanhempi henkilö istuu tietokoneen äärellä. Hänellä on videoyhteys ruudulla näkyvään naispuoliseen terveydenhuollon ammattilaiseen.

Takaisin ylös